Susan Dennard ''Prawdodziejka



Zanim sięgnęłam po tę książkę już kilka razy przewinęła mi się w postach na książkowych profilach, na instagramie. Jestem okładkową sroką. Również i w tym przypadku moją uwagę przykuła oprawa. Gdy już miałam ją w łapkach, byłam do niej sceptycznie nastawiona i do rekomendacji na przodzie okładki:

''Zróbcie miejsce na półce z ulubionymi książkami - Prawdodziejka wejdzie do kanonu.'' Sarah J. Maas

Obawiałam się, że dostanę mdłą historię, z jednorożcami w tle, ale ta książka przeszła moje oczekiwania! Dlaczego? O tym napiszę poniżej. 

Więziosiostry, oddadzą za siebie życie. Jeśli nadepniesz jednej z nich na odcisk one zrobią wszystko byś tego pożałował. Łączy je silna i nierozerwana więź. Nic nie zniszczy ich przyjaźni.

Safiya i Iseult to młode czarodziejki. Safi jest Prawdodziejką, która rozpozna każde kłamstwo i fałsz. Musi ukrywać się ze swoim talentem, gdyż może on zostać wykorzystany jako broń. Iseult to z kolei Więzidziejka, która rozpoznaje emocje ludzi za pomocą wici Więzi. Nie widzi jednak swoich, ani podobnych jej magów.  Obie dziewczyny, chociaż są połączone ze sobą silną więzią, są bardzo od siebie różne. Iseult jest urodzonym taktykiem i potrafi trzymać nerwy na wodzy, podczas gdy Safiya jest impulsywna i działa pochopnie. Obie czarodziejki szybko wpadają w kłopoty i muszą uciekać przed strażnikami. Dodatkowo, w pościg za nimi ruszył krwiożerca, który im nie odpuści.

Zaczynają zbliżać się trudne czasy. Ponad dwudziestoletni rozejm pomiędzy imperiami się kończy i w powietrzu wisi widmo Wielkiej Wojny. Imperator Cartorry, Henrick, zamierza wziąć Safi za żonę, aby móc wykorzystać jej zdolności w walce. Dziewczynie w ucieczce pomaga jej wuj, który chce uniknąć bitwy. Wynajmuje księcia Merika, który ma za zadanie wywieźć ją do opuszczonego miasta portowego. Jeśli czarodziejka dotrze cała i zdrowa do Lejny to mężczyzna dostanie, to czego pragnął dla swojego kraju. Więziosiostry czeka droga pełna niebezpieczeństw. Walka z władcami, ich najemnika i krwiożercą. Czy dziewczynom się uda? Czy na końcu drogi czeka na nie zwycięstwo?

Zaczynając czytać tę książkę myślałam, że zanim akcja się rozwinie to minie trochę czasu. Jednak tu obie czarodziejki już od pierwszych stron są w tarapatach. Akcja prze do przodu, czytelnik wstrzymuje oddech i jest oczarowany. Tak było ze mną, zdecydowanie się nie zawiodłam. Na początku miałam problem z załapaniem tych różnych nazw, ale w miarę czytania ta bariera zanikała.
Co mi się podobało? Autorka ukazała nam dwie młode kobiety, które były silne i wytrzymałe. Same o siebie dbały bez pomocy żadnego mężczyzny. Znajdzie się tu mały wątek miłosny, ale Dennard skupiła się bardziej na przyjaźni obu dziewcząt. Ukazała nam przyjaźń, zdolną do wszystkiego. Przyjaciółki, które pomimo wszystko nadal przy sobie trwają. Każdemu życzyłabym kogoś tak oddanego i lojalnego. Piękne opisy, dobre dialogi, niespodziewane zwroty akcji to wszystko sprawiało, że płynęłam przez tę powieść. Niekiedy było zabawnie, a niekiedy cała się spinałam czekając na dalszy rozwój wydarzeń. Co do bohaterów to bardzo polubiłam, Merika. Ujął mnie swoją uczciwością i troską o swoją załogę i poddanych. Safi, za cięty język i zawziętość. Zdecydowanie lubię postacie kobiece z pazurem. Sama Iseult była dla mnie momentami zagadką, ale nie mogę powiedzieć o niej złego słowa, bo za wszelką cenę chciała chronić przyjaciółkę.
Podsumowując, powieść jest naprawdę wciągająca. Z każdą stroną poznajemy kogoś nowego, obdarzonego mocami, m.in; wiatrodzieje, ogniodzieje, czy żelazodzieje. Czyta się ją łatwo, jest pełna nieoczekiwanych zwrotów akcji, a sami bohaterowie są świetnie wykreowani. Tej powieści się nie czyta. Przez nią się płynie. Z niecierpliwością będę oczekiwać drugiego tomu, pod tytułem ''Wiatrodziej''. Mam nadzieję, że trafi w moje łapki, bo jestem ciekawa dalszych losów, moich ulubionych postaci.

Wydawnictwo: SQN
Oryginalny tytuł: Truthwitch
Data wydania: 12 października 2016 rok 
Liczba stron: 384

Moja ocena: 8.5/10

Za egzemplarz do recenzji, serdecznie dziękuję wydawnictwu:



Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka